mercredi 28 novembre 2012

I've got an infinite number of places to go, the problem is where to stay. (Naked, Mike Leigh)

Voilà, c'est Naked, c'est de Mike Leigh et c'est un film. Waou.

ça se regarde comme un livre, écoutez plutôt :


ça s'entend comme ça se lit, regardez :

Johnny: Was I bored? No, I wasn't fuckin' bored. I'm never bored. That's the trouble with everybody - you're all so bored. You've had nature explained to you and you're bored with it, you've had the living body explained to you and you're bored with it, you've had the universe explained to you and you're bored with it, so now you want cheap thrills and, like, plenty of them, and it doesn't matter how tawdry or vacuous they are as long as it's new as long as it's new as long as it flashes and fuckin' bleeps in forty fuckin' different colors. So whatever else you can say about me, I'm not fuckin' bored.

Louise: Well, don't know if I want to get married, but I wouldn't say no to a proper relationship.
Sophie: What is a proper relationship?
Louise: Livin' with someone 'oo talks to you after they've bonked you.
Sophie: I don't know what they want from you 'alf the time. What they start off liking you for they end up hatin' you for. Don't like you if you're strong, don't like you if you're weak; hate you if you're clever, hate you if you're stupid. They don't know what they want.

Louise: How did you get here?
Johnny: Well, basically, there was this little dot, right? And the dot went bang and the bang expanded. Energy formed into matter, matter cooled, matter lived, the amoeba to fish, to fish to fowl, to fowl to frog, to frog to mammal, the mammal to monkey, to monkey to man, amo amas amat, quid pro quo, memento mori, ad infinitum, sprinkle on a little bit of grated cheese and leave under the grill till Doomsday.

Sophie: You shouldn't stick anything up your cunt that you can't put in your mouth.

Johnny: And what is it what goes on in this postmodern gas chamber?

Brian: Nothing. It's empty. Johnny: So what is it you guard, then?
Brian: Space.
Johnny: You're guarding space? That's stupid, isn't it? Because someone could break in there and steal all the fuckin' space and you wouldn't know it's gone, would you?
Brian: Good point.

Et pour ceux qui cause pas l'anglais (et pour les autres), un lot de consolation :

 


mardi 27 novembre 2012

Shaky Bond

Bon, j'estime vous avoir laisser suffisamment de temps mais maintenant, ça suffit. si vous n'êtes toujours pas aller voir le dernier James Bond, vous y allez. Là. Maintenant. Tout de suite. Et hop. Et que ça saute et tutti quanti.

Revue du web :

Pourquoi James Bond, c'est intéressant ? Par exemple, pour ça (on peut lui faire dire tout ce qu'on veut). pour les couleurs -  et (ouf, à eux 3, ils arrivent à peu près à ce que je voulais dire)(non, je ne le dirai pas moi-même).
Pourquoi celui-là ? Parce que c'est le meilleur (ils disent depuis les dix derniers mais pour moi, c'est depuis toujours. Et de loin), parce que c'est le meilleur (ils disent depuis Casino Royale mais c'est faux).

Et parce que quand il est sous l'eau et qu'il coince le cou d'un méchant entre sa cuisse et son mollet qu'il attrape sa cheville .... Bon, l'idée :



J'ai essayé de reproduire l'ambiance JMW Turner, mais c'est pas évident. Pis il manque les bulles. Mais tout ça pour dire que, quand, dans cette position, il se met à donner des petits coups de hanche pour achever le type, c'est excessivement émoustillant.

Moi, j'avais pas été dans cet état-là en sortant du cinéma depuis Crocodile Dundee. A cause de Paul Hogan (trop beau !)(à condition qu'il garde son chapeau, of course) qui tue aussi des êtres sous l'eau, mais lui, c'est juste des crocodiles.


(on voit bien que psychanalytiquement parlant, il y a toujours un peu cette idée de faire l'amour avec la mort dans un utérus)... (non je ne trouve pas ça bizarre)




lundi 26 novembre 2012

Smoky Blond

Quand Richard Phillips filme Lindsay Lohan, ça donne ça :



et ça donne très envie.

Et quand Doug Aitken s'occupe de Chloë Sevigny aussi : .